Pravidla hraní
Pravidla hraní
a) Křišťálová stěna
Pod pojmem křišťálová stěna se rozumí rozdíl mezi hráčem a postavou, odděluje od sebe herní a reálný svět. Herní postava se tedy svými charakteristickými znaky liší od svého hráče. Nezná ho, nekomunikuje s ním, nemá jeho zkušenost, poznatky ani vzpomínky. Vzhledem k tomu nejde hráče posuzovat podle jeho postavy.
Pojem metagaming úzce souvisí s už zmíněnou křišťálovou stěnou. Zahrnuje využívání jakýchkoliv neherních informací ve hře. Jinak řečeno, postavě nemůže vědět to, co sama nezažila, a to ani na základě zkušeností, poznatků a vzpomínek hráče.
c) Vypravěč
Jde o herní prvek, který využívají administrátoři pro zpestření samotného hraní a především rozvinutí děje. Vypravěč určuje, jak dané místo vypadá, co se tam děje, co se které postavě stane. Vypravěč je jeden z nejvyšších herních prvků a co řekne, to platí. Nelze se s ním herně hádat, ve hře neexistuje, pouze hráčům udává, jakým směrem se hra vyvíjí. Samotní hráči nemohou vypravěče využívat, a pokud se ve hře nevyskytuje, hráč se musí obejít bez něj. Vypravěč jako takový by měl být využíván s rozumem a dodržovat logické souvislosti. Neměl by být používán jako prvek kazící hru, nýbrž obohacující ji. Na nevhodné používání vypravěče je možné stěžovat se vedení projektu.
d) Mary Sue
Neboli dokonalá postava. Všechno zná, umí, je nejlepší, je nejkrásnější a nikdo ji nikdy neporazí. Hráč tohoto druhu postav si zřejmě myslí, že je středem vesmíru. Ne! Je mnohem zajímavější a zábavnější hrát za postavu, která má nějaké nedostatky a slabosti, než za téměř nelidskou bytost. Nikdo není dokonalý a ani naše postavy.
e)Ovlivňování cizí postavy:
Ne. Nic takového se nesmí stát. Musíte hrát pouze za sebe a neovlivňovat ostatní. To, že někomu nastavíte nohu, aby zakopl, ještě neznamená, že upadne. Musíte dát spoluhráčům šanci zareagovat a vypořádat se s podněty, které jste jim svým příspěvkem připravili.